Vroegtijdig advies
vergroot de kans op herstel
Is er sprake van verzuim dan is iedereen gebaat bij een spoedig herstel. Als werkgever ziet u de bedrijfseconomische kant van verzuim, terwijl de werknemer weer graag met plezier aan het werk gaat. Onze coach adviseert beide partijen liefst zo vroeg mogelijk in het traject. In onze ogen zit de ‘kracht aan de voorkant’. Of wel door direct en adequaat te reageren bij verzuim, vergroten we de kans op (spoedig) herstel. Bovendien voldoet de werkgever aan de inspanningsverplichtingen die voortkomen uit de Wet Verbetering Poortwachter. Wij kunnen hen hierbij adviseren. Van complex vraagstuk naar nieuwe mogelijkheden. Onze ervaren coaches bieden ondersteuning bij werkgerelateerde vraagstukken zoals preventie, 1ste spoor, 2de spoor outplacement etc. Vroegtijdig investeren in medewerkers verlaagt de kans op uitval.
Plan van aanpak
Is sprake van verzuim, dan is de eerste stap het opstellen van een interventie plan van aanpak. Een plan waarin we onze dienstverlening afstemmen op de specifieke wensen en behoeftes van de organisatie. Na gunning van de opdracht, starten we met een uitgebreide intake.
De basis wordt gevormd door een persoonlijk gesprek met werkgever en werknemer. Hieruit volgt een ‘Plan van aanpak’. De aanpak is altijd maatwerk en is afgestemd op de gewenste doelen die samen zijn geformuleerd. We schetsen de opdrachtgever in heldere bewoordingen een beeld van de dienstverlening die nodig is voor een succesvolle bemiddeling. Duidelijkheid en helderheid staat voorop. Tevens voorkomen we dat de werkgever diensten inkoopt die (nu) niet passend zijn.
Het ’Plan van aanpak’ bestaat uit de volgende onderdelen;
- Een interview/kennismakingsgesprek met werknemer en werkgever
- Het inventariseren van behoeftes en wensen t.b.v. vervolginterventie
- Het opstellen van een probleemanalyse
- Het doen van dossieronderzoek, op basis van recente rapportages
De looptijd van de interventie is zo’n 2 tot 3 weken en wordt afgesloten met een rapportage ‘Plan van aanpak’. Vervolgens krijgt u van ons een offerte waarin we omschrijven welke vormen van dienstverlening naar ons idee het meest passende is bij hetgeen er nodig is.
Een mogelijk vervolg kan zijn; coaching on the job (preventief of 1e spoor), arbeidsbemiddeling (2e spoor), werkervarings-traject, arbeidsdeskundig onderzoek, haalbaarheidsonderzoek, outplacement of empowerment.